loading...
اندیشه ها
رضا نوری فر بازدید : 147 سه شنبه 19 فروردین 1393 نظرات (3)

 

واقعا ما انسان ها با این کارها داریم سر خودمان راکلاه می گذاریم که اهل دین هستیم و خودمان هم نمی فهمیم.

آخر بگو مرد حسابی(ناحسابی!)تو که بالای کارت دعوتنامه ی مراسم ازدواجت نوشته ای «بنام آنکه هستی را آفرید»پس چرا در جشن عروسی ات دستور مالک هستی را زیر پا می گذاری؟اگر تو اعتقاد داری خدا آفریننده ی توست و خوب و بد تو را بهتر می شناسد چرا اینگونه با او رفتار می کنی؟این چه رسم وفاداری است؟ خواجه ی شیراز می گوید:

«آسمان بار امانت نتوانست کشید

قرعه کار به نام من دیوانه زدند»

تو که خدا بر تو لطف نموده است و هستی را به تو امانت داده است چرا نسبت به امر او امانت دار نیستی؟حالا اگر قرعه کشی پراید فلان بانک باشد از خانه و زندگی می زنی تا در آنجا حسابی باز کنی تا شاید به نان و نوایی برسی؛جلوی رئیس بانک دولا و راست می شوی؛اگر گفت تا پنج دقیقه دیگر فلان مدرک را بیاور هنوز به پنج دقیقه نرسیده مدرک را به دستش می رسانی و...

حالا خدایی که همه ی هستی را برای تو آفریده است و ان را پیش تو به ودیعت نهاده است مزد این همه لطفش کم لطفی من و توست؟او خودش بدون اینکه تو بخواهی تو را در این قرعه کشی شرکت داده و برنده ات کرده است پس چرا به نعمت هایی که داری پشت پا می زنی؟

تو که می دانی جشن عروسیت چگونه برگذار می شود و می دانی که در آن،لحظه ای یاد و نام خدا نیست و اگر هم هست همان مراسم سنتی از زیر قرآن رد شدن است( که آنهم دیگر برداشته شده است)حداقل با نام خدا بازی نکن.

در جشن ازدواجت که سنّت رسول صلح و شادیهاست،انواع موسیقی های مبتذل که خودت می دانی حرام هستند پخش می کنی،اجازه می دهی زن و مرد نامحرم با هم مخلوط شوند و از همه بدتر زمینه ی فساد را برای  نوجوان و یا جوان پدید می آوری آن وقت بر روی کارت عروسیت با چنان فونتی می نویسی«شب نیست عروسی خدا جویان است»واقعا برای شیعه ی علی(ع) شرم آور است،تو که می خواهی چنین باشی پس نام مبارک مهدی(عج)را با خود یدک نکش که امام صادق(ع)می فرمایند:«کونوا لَنا زینا و لا تکونوا لَنا شَینا»اصلا من و شمایی که غرق این فضاهای آلوده هستیم منظور این حرف را می فهمیم؟نه به والله نمی فهمیم.

همان امام(ع)در جای دیگر می فرماید:اگر روزی دیدید که در مجالسی زن و مرد با هم مخلوط شده اند و زمین همه ی آنها را فرو برد،تعجب نکنید.

تا این جا بیشتر سخنانم خطاب به شما دامادان و برادران عزیز بود ولی چند جمله ای هم با خواهران عزیزم دارم که اگر نگویم در دلم رسوب می کنند:

خواهر عزیزم تو که اسوه ات حضرت زهرا(س)است چرا؟تو که اسوه ات زینب کبرا(ع)است چرا؟تو که حضرت امّ کلثوم،فاطمه امّ البنین،حضرت معصومه،حضرت نرجس خاتون را داری چرا؟

این ها همه الگوی عفّت،حیا،حجاب و دفاع از ائمه معصومین(ع) که الگوی ما مردها هستند،بوده اند (البته منظور این نیست که مثلا امام رضا(ع)اسوه ی شما ها نیست و حضرت زهرا(ع)اسوه ی ما مردها،شما زن ها برخی از ویژگی هایتان را باید در وجود فاطمه ی زهرا(ع)بیابید زیرا او مانند شماست و ماهم باید برخی از ویژگی ها و الگو گیری هامان را در امامان معصوم(ع)بیابیم که مانند مایند یا ما مانند آنهاییم.).

شما کسانی هستید که امام خمینی(ره)در وصف شما فرمود:از دامن زن مرد به معراج رود.و حضرت ختمی مرتبت محمّد مصطفی(ص)فرمودند:بهشت زیر پای مادران است.

امّا چه مادری؟مادری که در شب عروسیش حجاب زینبی دارد یا حجاب زینتی؟مادری که در شب عروسیش مانند فاطمه (س)غرق در خود علی(ع) است یا غرق در مال و تجمّلات شوهر است؟مادری که می خواهد با ازدواج و مادر شدن،بهتر شدن بیاموزد یا می خواهد بدتر شدن بیاموزد؟ و مادری که...

با این جشن هایی که ما می گیریم نه دولت عشق مان پا برجا و بی پایان خواهد ماند و نه رخ جانان را خواهیم دید بلکه فقط و فقط پسران جوان رخ آنان(دختران) می بینند و دختران جوان رخ اینان(پسران).

آقایان از علی(ع)بیاموزید..

و خواهران از فاطمه ی زهرا(س)...

امیدوارم که زندگی خوب و پر از عشق و محبتی داشته باشید،اول عشق به خدا و بعد عشق به هم دیگر.

19/1/1393

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سعید ناصری در تاریخ 1393/02/19 و 15:45 دقیقه ارسال شده است

سایت خیلی خوبی بود امیدوارم موفق باشید درضمن برای مسلمانان برمه (میانمار)دعا کنید که آنسان سوچی آنها را میکشد وحقوق بشر نیز هیچ کاری نمیکند وتوصیه میکنم برنامه ی خوب شهرستان دزفول را ازبازار دانلود نمایید چون می دانم عاشق دزفول هستید.آجرک الله

این نظر توسط ميثاق مسجد امام حسن عسكري (ع) در تاریخ 1393/01/21 و 16:40 دقیقه ارسال شده است

وبلاگ شما در سايت ميثاق مسجد امام حسن عسكري (ع) لينك گرديد با تشكر از شما
پاسخ : با تشکّر از شما.

این نظر توسط ميثاق مسجد امام حسن عسكري (ع) در تاریخ 1393/01/21 و 16:40 دقیقه ارسال شده است

وبلاگ شما در سايت ميثاق مسجد امام حسن عسكري (ع) لينك گرديد با تشكر از شما


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    مطالب این وبلاگ از نظر شما چگونه است؟(شما به این وبلاگ چه نمره ای می دهید؟)
    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 24
  • بازدید کلی : 16,855